Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Herroepingsperiode: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht.
-
Consument: een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en op afstand een overeenkomst afsluit met de ondernemer.
-
Dag: kalenderdag.
-
Duurtransactie: een op afstand gesloten overeenkomst betreffende een reeks producten en/of diensten, waarbij levering en/of afname over een periode is gespreid.
-
Duurzaam gegevensdrager: elk middel dat de consument in staat stelt informatie die op hem is gericht op te slaan op een wijze die toegang en ongewijzigde reproductie mogelijk maakt.
-
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de herroepingsperiode van de overeenkomst af te zien.
-
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
-
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand één of meer middelen voor communicatie op afstand worden gebruikt tot het moment van het sluiten van de overeenkomst.
-
Communicatiemiddel op afstand: een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
-
Algemene voorwaarden: deze voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Gegevens van de ondernemer
-
Handelsnaam: Van Dalen Amsterdam
-
Telefoon: +31 6 23 80 88 34
-
E‑mail: info@vandalenamsterdam.nl
-
KvK‑nummer: 78168912
-
Adres: Willinklaan 3, 1067 SL, Amsterdam
Let op: dit is geen retour- of bezoekadres
Artikel 3 – Toepasselijkheid
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en op alle op afstand gesloten overeenkomsten tussen ondernemer en consument.
-
Voor het aangaan van de overeenkomst worden de voorwaarden aan de consument verstrekt. Indien uit praktische redenen niet mogelijk, wordt duidelijk aangegeven waar de voorwaarden in te zien zijn en dat ze op verzoek kosteloos worden verstrekt.
-
Bij elektronische overeenkomsten is de consument in de gelegenheid de voorwaarden elektronisch te bewaren op een duurzame gegevensdrager.
-
Indien er naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of servicevoorwaarden gelden, zijn de regels uit artikel 3 lid 2 en 3 van toepassing. Bij tegenstrijdigheid prevaleert de bepaling die voor de consument het meest gunstig is.
-
Ongeldige bepalingen raken de rest van de voorwaarden niet. Deze worden zo mogelijk vervangen door bepalingen die in de geest hetzelfde doel nastreven.
-
Niet in de voorwaarden geregelde situaties worden beoordeeld in overeenstemming met de geest van deze voorwaarden.
-
Onzekerheden bij uitleg van de voorwaarden worden eveneens uitgelegd in de geest ervan.
Artikel 4 – Het aanbod
-
Aanbiedingen gelden zo lang de geldigheid is aangegeven en/of zijn onder voorwaarden.
-
Aanbiedingen zijn vrijblijvend. De ondernemer behoudt zich het recht voor het aanbod te wijzigen.
-
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de producten en/of diensten. Foto’s zijn een getrouwe weergave; evidente kennelijke fouten zijn niet bindend.
-
Foto’s, specificaties en informatie zijn indicatief; hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
-
Bij een aanbieding worden voor de consument duidelijk vermeld:
-
Prijs inclusief btw en exclusief kosten zoals verzend-, import- of invoerkosten (deze zijn voor rekening van de consument);
-
Verzendkosten;
-
De wijze van totstandkoming van de overeenkomst;
-
Herroepingsrecht;
-
Betalings-, leverings- en uitvoeringswijze;
-
Geldigheidsduur van het aanbod;
-
Kosten voor gebruik van communicatiemiddelen;
-
Archivering van de overeenkomst en de toegang daartoe;
-
De taal waarin de overeenkomst kan worden gesloten;
-
Gedragscodes waarmee de ondernemer zich heeft verbonden;
-
Minimale duur van de overeenkomst bij duurtransacties;
-
Verkrijgbare maten, kleuren of materialen indien van toepassing.
-
Artikel 5 – De overeenkomst
-
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden.
-
Bij elektronische aanvaarding krijgt de consument direct een elektronische ontvangstbevestiging. Tot ontvangst hiervan kan de consument de overeenkomst ontbinden.
-
De ondernemer zorgt voor passende beveiliging van de elektronische gegevensoverdracht en veilige betaalomgevingen.
-
De ondernemer mag nagaan of de consument aan betalingsverplichtingen kan voldoen. Bij vermoeden van niet-nakoming kan de ondernemer de bestelling weigeren of speciale voorwaarden stellen.
-
Bij aflevering van het product of dienst ontvangt de consument schriftelijk of op duurzame gegevensdrager: afleveradres voor klachten, herroepingsvoorwaarden, garantiebepalingen, voorwaarden uit artikel 4 lid 3 (indien nog niet verstrekt), en eventuele gegevens over opzegging bij duurtransacties.
-
De overeenkomst is onder voorbehoud dat het product beschikbaar is.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
-
Bij aankoop van producten heeft de consument het recht binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden, beginnend bij ontvangst van het product of het onderdeel daarvan.
-
De consument dient zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, alleen zover nodig om de aard, kenmerken en werking te beoordelen.
-
Om van het herroepingsrecht gebruik te maken, dient de consument schriftelijk of per email binnen 14 dagen na ontvangst een verklaring te zenden.
-
Binnen 14 dagen na herroeping retourneert de consument het product in originele staat en verpakking. Bewijs van verzending is voor rekening van de consument.
-
De ondernemer hoeft niet terug te betalen voordat het product is ontvangen of voldoende bewijs van retour is geleverd.
-
Indien de consument nalatig is in melden of retourneren binnen genoemde termijnen, vervalt het herroepingsrecht.
Artikel 7 – Kosten bij herroeping
De consument draagt zelf de directe kosten van het retourneren van producten. De ondernemer vergoedt het aankoopbedrag inclusief standaard verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van het herroepingsbericht, of retour van het product, afhankelijk van wat eerst is.
Artikel 8 – Uitsluiting van herroepingsrecht
Opeising van het herroepingsrecht is mogelijk voor:
-
producten vervaardigd volgens consumentenspecificaties;
-
producten die door hun aard niet geschikt zijn voor retour;
-
verzegelde hygienische producten als verpakking is verbroken;
-
verzegelde audio-, video- of computerdata-software als verpakking is verbroken;
-
diensten: bij verblijf, vervoer, catering of vrijetijdsactiviteiten op datum, zodra de uitvoering is gestart met vooraf toestemming;
-
weddenschappen en loterijen;
-
producten met prijswijzigingen gebaseerd op financiële marktfluctuaties;
-
losse dagbladen, tijdschriften.
Uitsluiting wordt expliciet vermeld in de aanbieding.
Artikel 9 – Prijzen
-
Gedurende de geldigheidsperiode blijft de prijs gelijk, tenzij anders door wet- of regelgeving (btw, heffingen).
-
Bij producten/diensten gebonden aan marktfluctuaties worden variabele prijzen duidelijk vermeld.
-
Prijsverhoging binnen 3 maanden na sluiting is alleen toegestaan bij wettelijke wijzigingen.
-
Prijsverhoging vanaf 3 maanden mogelijk als dit in de overeenkomst is overeengekomen en de consument recht heeft de overeenkomst te beëindigen.
-
Levering vindt plaats vanuit Nederland/EU. Eventueel van toepassing zijnde invoerrechten, btw of douane wegens levering van buiten de EU zijn voor rekening van de consument.
-
Prijzen zijn onder voorbehoud van zet- en drukfouten. Fouten binden de ondernemer niet.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
-
De ondernemer garandeert dat producten/diensten voldoen aan de overeenkomst, aanbiedingseisen, redelijke kwaliteit en wettelijke voorschriften op het moment van sluiting.
-
Wettelijke rechten blijven bestaan naast eventuele fabrieksgaranties.
-
Gebreken of incomplete leveringen dienen binnen 2 maanden na ontdekking schriftelijk gemeld te worden. Retourkosten zijn voor rekening van de consument, tenzij anders overeengekomen.
-
De garantieperiode is minimaal de fabrieksgarantie; ondernemer is niet aansprakelijk voor verkeerd gebruik of onzorgvuldig handelen door de consument.
-
Garantie vervalt bij zelf uitgevoerde reparatie, onoordeelkundig gebruik of wijzigingen door de consument.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
-
De ondernemer spant zich in om product- of dienstorders zorgvuldig en binnen uiterlijk 30 dagen uit te voeren, dan wel de in de aanbieding aangegeven termijn.
-
Bij vertraging of onmogelijke levering meldt de ondernemer binnen 14 dagen nadat de consument de overeenkomst heeft gesloten, met recht op annulering en restitutie.
-
Indien niet mogelijk, kan een vervangend product worden aangeboden. De consument wordt hierover duidelijk geïnformeerd. Bij vervangend product geldt herroepingsrecht opnieuw. Retourkosten van vervanging zijn voor ondernemer.
-
Tot aflevering draagt de ondernemer risico. Na levering schiet consument in risico.
-
Bij levering van buiten de EU zijn alle importkosten en vertragingen volledig voor rekening en risico van de consument.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
-
Consument kan op elk moment een abonnement of dienstverlening voor onbepaalde of bepaalde tijd opzeggen met maximaal 1 maand opzegtermijn, tenzij anders overeengekomen.
-
Stilzwijgende verlenging van een abonnement voor bepaalde tijd is niet toegestaan. Bij levering van dagbladen of tijdschriften gelden uitzonderingen: korte proefabonnementen kunnen stilzwijgend verlengd worden tot 3 maanden, mits opzegbaar binnen 1 maand voor afloop.
-
Voor overeenkomsten van langer dan 1 jaar geldt dat consument op elk moment kan opzeggen met maximaal 1 maand opzegtermijn, tenzij naar redelijkheid anders is.
Artikel 13 – Betaling
-
Tenzij anders overeengekomen, moet de betaling binnen 7 werkdagen na afloop van de bedenktijd of na bevestiging van de overeenkomst (bij diensten) plaatsvinden.
-
Consument dient foutieve betaalgegevens direct te melden.
-
Bij wanbetaling is ondernemer gerechtigd consument te informeren over eventuele incassokosten conform de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK).
Artikel 14 – Klachtenprocedure
-
Klachten over uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 2 maanden na ontdekking schriftelijk helder omschreven ingediend te worden.
-
Op een klacht volgt binnen 14 dagen een reactie. Bij langere termijn bevestiging van ontvangst met indicatie geeft vervolgtijd.
-
Indien men er niet uitkomt, is de consument gerechtigd de klacht voor te leggen aan een geschillencommissie (zoals de Geschillencommissie Thuiswinkel) of de burgerlijke rechter.
-
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
-
Bij gegronde klacht biedt ondernemer kosteloze reparatie of vervanging.
Artikel 15 – Geschillen
Op deze voorwaarden en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien de consument in het buitenland woonachtig is. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland of aan een erkende geschillencommissie.
Snelle links
Contactinformatie
-
Klantenservice: Maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00
-
E-mail: info@vandalenamsterdam.nl
-
Telefoon: +31 6 23 80 88 34
-
Adres: Willinklaan 3, 1067 SL, Amsterdam
Let op: dit is geen retour- of bezoekadres
Contact & Klantenservice
Wij doen er alles aan om een optimale klantervaring te bieden. Neem gerust contact op met ons serviceteam via bovenstaande contactgegevens of via het contactformulier op onze website. Wij reageren doorgaans binnen 2 werkdagen. Jouw feedback wordt gewaardeerd!